Godt at vide om Holmsø Boligresorts
Vi har samlet svar på en række spørgsmål, som er væsentlige for dig, der overvejer at bo i et af vores Holmsø Boligresorts.
Ofte stillede spørgsmål
Vi får ofte stillet spørgsmål om vores boligresorts, fællesfaciliteter, husleje udlejning mv. Her kan du finde svar på de spørgsmål vi typisk får. Længere nede på siden kan du se nogle videoer, hvor vi uddyber nogle af spørgsmålene, samt fortæller mere om hverdagen i Holmsø.
Holmsø Boligresorts er for Aktive voksne 55+, der ønsker at være en del af et levende og socialt fællesskab. Altså skal du være minimum 55 år.
Ja, det er muligt at have hund, hvis racen kan godkendes. Vi godkender typisk mindre hunderacer.
Ja, du må gerne have én kat, som skal være en indekat og den må således ikke opholde sig udendørs.
Det afhænger af arten. Vi vurderer individuelt og skal godkende arten.
Husleje og prisniveau varierer fra by til by og afhænger af boligens størrelse og beliggenhed i resortet. Priser kan ikke oplyses, før de bliver synlige under de enkelte resorts.
Nej, alle de ekstraordinære fællesfaciliteter er inkluderet i huslejen.
Nej, du betaler kun for forbrug i egen bolig.
Ja, der er fælles ladestandere til elbiler på alle resorts.
Der er parkeringspladser ved alle Holmsø Boligresorts, samt gæsteparkering. På enkelte resorts er der færre p-pladser end boliger, hvorfor en p-plads skal lejes særskilt.
Rygning er tilladt men kun i det anviste rygeområde. Det er således ikke tilladt at ryge i boligen, på altanen/terrassen eller i fællesfaciliteterne.
Det er helt frivilligt, om du vil deltage i fællesaktiviteterne. Du vælger selv, hvordan din hverdag skal se ud.
Alle boliger i Holmsø Boligresorts er lejeboliger. Huslejen er inkl. fri adgang til alle fællesfaciliteter.
Ja, alle opgange er udstyret med elevator.
Vi har en såkaldt ”Gæstekrog”, som du kan booke til f.eks. mindre private selskaber for 10-15 personer. Man kan ikke booke øvrige fællesfaciliteter til private gæster.
Huslejen dækker adgang til alle fællesfaciliteter herunder også wellnesscenter og fitnesscenter.
Ja, dine gæster er meget velkomne. Man er velkommen til at vise sine gæster multisal/fælleskøkken/café/orangeri. Hvis man ønsker at dække bord til sine gæster, skal man booke gæstekrogen til dette formål.
Nej, der er ingen pligter. Du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at engagere dig i fællesskabet.
Der er ikke en restaurant, men der er hyggelige fællesområder med mulighed for socialt samvær og fællesspisning.
Du kan skrive dig på vores interesseliste – det er første skridt mod en bolig i Holmsø Boligresorts. Du tilmelder dig nemt her.
Vi har ikke en decideret venteliste, men hvis du er skrevet op på interesselisten, bliver du automatisk taget i betragtning, når der bliver en bolig ledig. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig interesselisten.
Baggrunden for Holmsø Boligresorts
Hør Jonas svare på hvad baggrunden er for Holmsø Boligresorts og tankerne bag konceptet.
Vores koncept gør en forskel for beboerne
Hør Vibeke svare på hvad konceptet gør for beboerne og om der altid er nogen at være sammen med i Holmsø.
Brug af wellness og besøg af gæster
Hør Mette svare på om wellness kan benyttes døgnet rundt, om parkeringsmulighederne, muligheden for gæster i Holmsø og hvad vi ellers har gjort for at skabe eksklusive forhold for vores beboere.
Aktivitetsværten og aktiviteter på vores resorts
Hør Vibeke svare på hvorfor vi har en aktivitetsvært, hvordan aktiviteterne planlægges og hvordan beboerne kan følge med i kommende aktiviteter.
Det betaler du for og det praktiske
Hør Søren svare på hvad man betaler for og om vi klarer alt det praktiske.
Vil du vide mere?
Skal Holmsø være dit næste hjem? Kontakt os på tlf. 70605254 eller info@holmsø.dk. Skriv dig også på interesselisten og vi sender dig opdateringer, når vi har nyt.
Tildelingen af lejligheder sker efter først til mølle-princippet, og da vi oplever stor interesse for Holmsø, anbefaler vi, at du skriver dig op hurtigst muligt.